feeLing HarII inII~

Hi... urmmm.. rasanya dah lama tak post article baru.. bukan rasa tapi memang lama.. nak buat macam mana kalau kerja semakin hari semakin bertambah. ha siap boleh buat 'hypothesis' lagi nie ha.. hahhaa.. itulah saya sekarang sedang dalam persediaan menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2013. inilah cabaran hidup saya yang seterusnya. apa yang akan terjadi nanti saya pun tak tahu. kerna kita tidak tahu apa yang Allah telah rancang untuk kita hinggalah hari itu tiba. barulah kita tahu.. hahaa.. bagi ceramah la pulak..

saya tak tahulah nak share apa dengan kamu orang. hurmm okeh la kita layan 'feeling' sikit ya.. actually kadang-kadang saya terasa hati dengan sikap kawan-kawan saya sendiri. tetapi saya tiada daya untuk lakukan apa-2. saya hanya mampu mendiamkan diri melayan kerenah mereka bila mereka mengejek saya. saya menganggap mereka hanya bergurau. so i thought let by gone be by gone je lah. tapi sekarang dia macam makan diri sendiri je. saya pulak tak tahan.lepas tu saya paling tak suka orang yang dia hanya pandai cakap je. tapi dia sendiri. wallah hu alam. hanya Allah yang tahu. kadang-2 apa yang kita kutuk orang tuh, kita sendiri lakukannya tanpa kita sedar,adakalanya kita sedar tapi kita buat biasa jek sebab kita rasa tak ada yang berani nak ejek or tegur kita. yang tambah best nye. orang yang mengutuk tu lebih over dari orang yang dikutuk tau. haaa.. inilah pepatah melayu ada berkata . mengaku dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih.

tapi apa-2 pon yang mereka buat. saya hanya mampu berdoa supaya yang di atas menunjukkan jalan yang benar kepada mereka agar mereka tidak terpesong. begitu jua dengan saya. semua orang melakukan kesilapan. tetapi jika kesilapan yang sama diulang berkali-kali itu bodoh namanya.


Comments

Popular posts from this blog

Rindu

Hari Raya Kita....2015, August 1