Istiadat Konvokesyen UiTM Kali Ke-83

Hai guys!! hello there!! hahaa.. long time no see haa.. hehee.. Selamat malam.. walopon belum masih nak tido sebab orang-2 selalu cakap yang selamat malam hanya digunakan untuk ucap selamat tido.. hahaha.. Apa-apa jelahh asalkan bahgia semuanyaa.. hahaa. okay cukup membebel.. back to our main purpose.. huhuu..

Sebenarnya koi nak citer psal koi jadi sukarelawan untuk Majlis Istiadat Konvokesyen Universiti Teknologi Mara (UiTM) kali ke-83 tapi kat UiTM Johor ini merupakan kali pertama event ni di anjurkan.. haaa. and aku jadi sukarelawannya.. so apa kaitan ? hahaa.. aku pon x tahu.. sebenarnya aku ganti orang jee.. tapi memang nak pon jadi. Tapi masa mula-mula dia cari sukarelawan tu aku tak sempat nak daftar sebab tarikh tutup dah.. hahaa. kuang kuang kuang.. Ingatkan dah x dpat laa tapi masa cuti member 'wassap' bagitau ada kekosongan.. aku pon ape lagi haaa terus laa apply.. hahaaa..

Masa nak bertolak tu aku beli la tiket awal.. nak bestnya aku siap beli dua tiket.. hari yang berlainan.. hahaa... slah sndri jgak.. kui kui kui.. so then aku beli yang baru.. haaa. dah beli tiket, packing barang and aku pon bertolak.. hhahaa.. bertolak sehari awal. sbab takut tak smpat utk pendaftaran.. haha. biasalah aku.. semua menda nak takut.. poyo sangat la katakan. kah kah kah =D..

Kami melapor diri pada hari Sabtu, 14/11/2015 and mula bertugas pada keesokan harinya pada pukul 7.30 pagi. kui kui kui.. sebenarnya malam tu kitorg plan nak main game (Dota) tapi memandangkan semua mengantuk so x main la kita.. hahaaa.. apada.. So, pada hari kejadian aku ngan member sorang lagi pon bergerak la ke Penawar, kami punya pusat kesihatan (klinik) hahahaa.. OOOPS.. lupa pulak nak bgtau korang yang aku bertugas sebgai Medic.. haaa. pada malam sabtu tu smua sukarelawan diminta berkumpul di Dewan Seri Selasih (DSS) untuk check kehadiran dan pembahagian tugas. disebabkan aku bidan terjun, so pada malam tu aku tak tahu aku ditugaskan kat bahgian mana.. menggagau tanya orang.. hhaaa.. and finally aku ditempatkan kat bahgian Medic.. kuang kuang kuang..

Ahad, 15/11/2015 kami memulakan tugas pada 7.30 pagi (ulang) hahaa.. Ingatkan masalah nama sukarelawan baru tu dah selesai, rupanya nama aku ada kat dua bahgian, Keselamatan dengan Medic.. hahaa. dah kenapa? but then, they decided to put me in the Medic department.. hahaa.. so stay jelaa.. ape masalah.. dtag mmag nk btugas kan.. so apa-apa pon boleh.. asalkan buat kerja. kan? huuuhu.. Sebenarnya pada hari ini kami hanya menjalankan raptai sebab hari kejadian sebenarnya pada 16 & 17 November 2015.. tapi masa raptai ni pon aku dah rasa kehangatan, bahang semangat dan kegembiraan graduasi.. mmm.. xsabar untuk merasainya sendiri.. dapat naik atas pentas. tengok rakan-2 naik dan berjaya bersama.. haaa.. In Shaa Allah kami semua satu batch dapat Grad On Time.. kan kawan-kawan semuaa.. haaa..

Sampai di sini sahaja yang mampu saya ceritakan buat masa ini,.. nak share gambar pon xdk sbab baru raptai kann. huhuhu.. okayy.. see youu againn...
ni masa kitorang main game masa hari pertama tulaa. hahaa
Sedia Berkhidmat!! hahaa!!

Comments

Popular posts from this blog

Rindu

Hari Raya Kita....2015, August 1